Tourists see the world, backpackers experience it

tjabba tjena halla!

Idag, tro det eller ej, men idag har det varit lite soligt. Vi vaknade till liv nar solstralarna sken in i varat rum och da javlar var vi igang. Tror aldrig vi har gjort oss i ordning sa snabbt! kastade i lite nodvandigheter som handduk och bikini sen praktiskt taget sprang vi ner till stranden. tar bara 5 min att ga men har man solabstinens sa har man. Dar lag vi och gottade oss i typ 4 timmar sen gick solen i moln. jaha tanke vi oss drog oss tillbaka till rummet. Vi har gatt och blivit gamlingar typ for pa eftermiddagen star alltid en tupplur hogst pa listan. Vi far till och med stalla klockan pa typ 18 annars hade vi sovit annu. hehe.

vi duschade och fixade oss lite, sa gott det gar nar mamma Jessica absolut bestamde att jag inte fick ha med mig allt mitt smink. mascara, rouge, thats it.

Sen ar det det dar med internetcafeer i Kroatien. De verkar inte tycka att det ar sa kul att jobba pa ett sant stalle for det ar aldrig oppet. sen lunchstangt i 5 timmar nar det val ar oppet da...suck. Men vi lyckades hitta ett nytt stalle. Sa dar ar vi nu. Vi har inte atit sen klockan 12 och vara magar skriker sa hogt att det ekar i hela rummet. Vi har hittat ett fantastiskt stalle som heter ngt i stil med pizzeria & spaggetheria (stavas garanterat inte sa men u get the point). Dit ska vi ga idag igen, pastan ar as god. sen ar det assnygga servitriser som beth sager, servitorer sager jag. Men snygga ar dom. kaffet ar billigt ocksa, perfekt.

Vi tankte aka imorgon vidare till prag men nar vi sag vaderprognosen for i morgon andrade vi oss snabbt. sol sol sol hela dagen! sa vi stannar helt enkelt tills pa torsdag.

Saknar er dar hemma valdigt mycket. och nar vi kommer hem ska det bli dunder och brak valkommen hem fest (som vi annordnar sjalva, tack friends) hehe hemma hos mig. Ser du det nu min kara mor (jessica), nar ni aker till frankrike ar det vi som har fest i varat hus. punkt finito, thats all folks. :D

ujujuj vad jag har skrivit mycket nu, men det ar val bra?!?!
Uppdatera oss lite om hur det ar hemma. Hur mar ni? vem/vilka snackas det om? vadret?
NU: MAAAAAAAAAAT!
ha det grymt, for det ska vi ha.

All var karlek och lite puss och kram med kanske. kaaaanske tradadej
Karin och Elisabeth, SOLIGT Opatija

Kommentarer
Postat av: Moster Anna

Va gött å ta dagen som den kommer. Vi åker idag...nä vi åker imorgon, nä förresten idag...Livet när det är som bäst Karinsson!! Glöm inte solskyddsfaktorn hälsar Morfar (jag är i Hällingsjö ett par dar). Hälsa alla snygga servitriser/servitörer hehehe... PS. Du vet att jag ska vakta huset när mamma pappa Alice e i Frankrike va? ;) Puss puss

2010-06-23 @ 01:27:31
Postat av: Mamma Jessica

Gott att ni fått lite sol! Hoppas att den trenden håller i sig. Vi får väl se hur det blir med fest hemma i Lerum, det kan väl inte vara så hippt, eller? Och jag trodde att det var det ni gjorde ute i Europa?

Nu förbereder vi oss för midsommarfirande och födelsedagskals för Brallis, glöm inte att ringa och gratta henne på fredag! Det är viktigt tror jag hon tycker!

Ta det lugnt med servitriserna...!

Kram

Mamma Jessica

2010-06-23 @ 12:37:58
Postat av: Isabelle Mörk

ÅHHH!!! MYS måste jag säga! avundsjukan kokar inte alls över! Äg hela jävla europa nu brudar! :D

2010-06-23 @ 21:53:26
Postat av: Emma där Hemma

PÅ midsommar hittade jag och Rasmus på jobbet en spritgömma med 15 asgoda cider som vi smugglade upp till våra skåp. Vi fick också jordgubbar och glass i bamba :) Så som du förstår är jag inte ALLS avundsjuk på ert glassiga backpackersliv, jag har, jag ÄR klass på livet här hemma ;) <3



(allvarligt talat nu, kom hem fort som faaaan)

2010-06-27 @ 20:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0