Resfeber

Första inlägget skrivs från samma gamla vanliga skrivbord hemma i Partille. Här finns både Å, Ä och Ö. Här finns en dusch, här finns familj, här finns det mat och en säng som alltid är till för bara mig. Och om ungefär 14 timmar så byts allt detta ut mot... ja, lite vad som helst, i tre veckor framöver.

Jag och Karin drar på tågluffen vi planerat och tjatat om i över ett år nu. Och jag har aldrig haft sådan resfeber som jag har nu. Så som jag har längtat och bara velat slita just den här dagen närmare. Och så är den här, och jag känner mest för att gå och spy. Till saken hör väl att jag har världens största kontrollbehov, vilket just nu inte är helt på topp alltså.

Men i alla fall. Så kommer det här definitift att bli vår livs resa. Imorgon tar vi tåget mot Köpenhamn där vi snabbt byter till nattåget mot Amsterdam. Och där hörs vi förhoppningsvis nästa gång.

Väskan är packad, mp3:n är fullproppad och mobilen är utbytt mot en gammal som jag inte är särskilt rädd om. Pengar, pass, pillett - allt är med. Eller? Jag hoppas verkligen det.

För nu drar vi.

/Elisabeth, PARTILLE

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Välkommen in i bloggvärlden

2010-06-07 @ 23:45:39
URL: http://gratistokig.blogg.se/
Postat av: Erika - your ex-classmate

TJOLAHOPP!!



Tänkte bara önska er en otroligt bra, grym, rolig, inte farlig, toppen, gr8, ett minne för livet och massa andra bra saker - resa!!!!!!!!!!!!! Ta nu mycket bilder och uppdatera ofta så att man kan följa er, för att det kommer i alla fall jag vilja göra! :) Nej men hoppas att ni får det otroligt bra och gör nu inget dumt som att typ skada er eller något sånt, det blir inte bra då. Ta hand om er och jag är inte ett dugg avundsjuk på er... Just det ja, när ni kommer hem får ni inte vara alltför uppbokade för att någon kväll där i början av juli ska ni komma hem till mig, en-innan-usa-grej.



Ha det bääääääääääääääääääääääääst!! PUSS

2010-06-08 @ 12:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0